Noul SUV electric 2021 Volkswagen ID.4 a fost lansat in Marea Britanie

Noul model Volkswagen ID.4 pur electric a ajuns deja in Marea Britanie si poate fi achizitionat cu preturi incepand de la 37.800 de lire sterline. 

SUV-ul electric Volkswagen ID.4 s-a pus in vanzare pe piata masinilor din Marea Britanie, pregatit sa concureze cu modelele Skoda Enya și Tesla Model Y.  Momentan, modelul este disponibil doar în versiunea cu specificațiile de cea mai inaltă calitate a primei ediții, iar preturile incep de la 37.800 de lire, in care este inclusa si subvenția în valoare de 3000 de lire pe care guvernul o acorda la achiziționarea unei masini electrice. Spre finalul acestui an, va fi introdusa si o gama completa cu specificatii mai accesibile ca pret. 

Noul model are in dotare jante din aliaj de 20 inci, faruri cu LED-uri, geam de protectie pentru spate si o camera de marsarier. Cabina este dotata cu volan incalzit, sistem de iluminare ambientala de 30 de culori, un sistem de infotainment de 10 inci, scaune frontale incălzite și  tapitate de ArtVelours. 

Crossoverul electric se bazează pe aceleași suporturi MEB ca si în cazul modelului anterior Volkswagen ID.3, avand acelasi motor electric montat in spate, cu o putere de 201 CP și un cuplu de 310 Nm. Pachetul de baterii este putin mai mare decat cel al hatchback-ului, la 77kWh, ceea ce ofera o putere pentru o raza de actiune maxima de 310 mile. SUV-ul  functionează si cu încarcatoare capabile sa scoata 125kW, ceea ce inseamna ca bateria poate recupera aproape 200 de mile in doar 30 de minute. 

Volkswagen va oferi un acumulator mai mic de 52kWh pentru ID.4, dar aceasta varianta nu va ajunge in Marea Britanie decat spre sfârsitul anului curent. Noul acumulatorul, care va reduce autonomia crossover-ului pana la 224 mile, va fi dotat cu un motor electric de 146 CP, fie de 168 CP, montat pe puntea spate. 

Designul si proportiile noului SUV electric Volkswagen ID.4 

Fiind al doilea model din gama ID complet electrica Volkswagen, modelul ID.4 consolideaza limbajul de proiectare și temele introduse de ID.3, transformand multe elemente ale hatchback-ului electric intr-un pachet SUV. Astfel, o mare parte din designul exterior este deja recunoscut. 

In ceea ce priveste dimensiunile, modelul ID.4 are 4.580 mm lungime, plasandu-l intre Tiguan-ul obisnuit și Tiguan-ul Allspace cu sapte locuri. Spațiul portbagajului este de 543 litri cu toate scaunele la locul lor sau 1.575 litri cu scaunele din spate rabatate. 

Cum arata interiorul si pe ce tehnologie se bazeaza modelul Volkswagen ID.4 

Tabloul de bord este familiar si asemsnstor cu cel al modelul ID.3, fiind definit de ramele unghiulare pentru ventilatie si aerisire. De asemenea, are in dotare o consols centrals subtire, cu suporturi pentru pahare si spatii de depozitare pozitionate jos, intre sofer si pasager. 

Peste toate acestea, cele mai remarcabile caracteristici sunt ecranele. Exista un afisaj central de infotainment care mssoara 10 inci si un tablou de instrumente digital, avand o dimensiune mai mica. Ambele pot fi operate prin noul sistem de control vocal „Hello ID” de la Volkswagen. 

Modelul ID.4 introduce un nou head-up-display de realitate augmentată, adică dispune de o functie care poate proiecta o grafică 3D pe parbriz, cum ar fi indicatiile pentru navigare care iti arata, cu exactitate, in ce banda ar trebui sa te afli la un sens giratoriu.  

Spre deosebire de hatchback-ul ID.3, modelul ID.4 este dotat cu amortizoare adaptive si control dinamic al sasiului. Asistenta la pastrarea benzii și franarea automata de urgenta vor fi standard, controlul automat al vitezei de croaziera va fi de asemenea inclus,  precum si cea mai recenta versiune a asistentului de conducere semi-autonom al Volkswagen Travel Assist. 

Articolul precedent

Noul supercar McLaren urmeaza sa fie dezvaluit la mijlocul lunii februarie

Toyota C-HR prezinta o noua versiune sport in Europa

Articolul urmator

1 thought on “Noul SUV electric 2021 Volkswagen ID.4 a fost lansat in Marea Britanie”

  1. Se dau o multitudine de detalii tehnice ale autoturismului in afara de una care este mult mai importanta si care majoritatea dealerilor evita sa o dea si anume: nu se specifica tractiunea, daca aceasta este integrala , sau pe rotile din fata sau pe rotile din spate.Se stie ca tractiunea pe rotile din spate nu ajuta prea mult soferul pe timp de iarna

    Reply

Leave a Comment