Volvo XC60 reprezintă peste o treime din vânzările globale ale mărcii din 2021

Producătorul suedez a generat un număr record de 700.000 de vânzări globale pentru 2021, în ciuda crizei lanțului de aprovizionare. Veniturile s-au ridicat la suma de 282 miliarde SEK (26,61 miliarde EUR) în creștere de la 262,8 SEK în 2020. 

Håkan Samuelsson a comentat raportul său trimestrial final în calitate de CEO Volvo înainte de a demisiona în martie: „În ciuda deficitului persistent de aprovizionare cu componente din industria auto, am crescut cota de piață la nivel global și am oferit venituri și profitabilitate ridicate din toate timpurile – 2021 a fost un an de care să fim mândri”. 

În 2021, marca suedeză a vândut 698.693 de mașini, înregistrând o creștere cu 5,6% față de cele 661.713 de unități vândute în 2020. SUV-ul mijlociu XC60 s-a clasat în topul celor mai populare modele ale companiei la capitolul vânzări (215.635 de unități), urmat îndeaproape de XC40 (201 de unități) și nava amiral XC90 care ocupă locul trei (108.231 unități).

Volumul mașinilor sale tradiționale continuă să scadă semnificativ, modelele S60 și S90 reprezentând puțin mai puțin de 100.000 de unități la un loc, urmate de break-urile V60 și V90 care totalizează circa 76.600 de unități. De la an la an, producția a scăzut cu 20% în ultimul trimestru. Aproximativ 34% din vânzările globale ale mărcii sunt constituite din mașinile sale Recharge electrificate (28% hibride plug-in și 6% vehicule electrice pure), compania vrând să progreseze către obiectivul său de a deveni complet electrificată până în 2030.

Sursă: autocar.co.uk

Articolul precedent

Markus Duesmann, șeful Audi, anunță că modelele Q2 și A1 nu vor primi o nouă generație

Bucureștiul – cea mai aglomerată capitală din Uniunea Europeană

Articolul urmator