Potrivit unui comunicat de presa disponibil pe site-ul web al producatorului de automobile, care a fost sters ulterior, Volkswagen va deveni Voltswagen din luna aprilie. Initial, reactia evidenta s-a indreptat mai mult spre o gluma din partea producatorului, insa o „persoana neidentificata, dar familiarizata cu planurile companiei” a declarat pentru Automotive News ca aceasta nu a fost doar o farsa, iar un expert anonim a declarat pentru USA Today ca aceasta schimbare va fi permanenta.
In ciuda acestor declaratii anonime, exista motive intemeiate care alimenteaza reticienta in ceea ce priveste ideea de rebranding pentru o perioada lunga de timp. Fiecare referinta la companie trebuie modificata, indiferent daca este online sau oricare dintre nenumaratele documente pe care dealerii le folosesc pentru a vinde un vehicul.
Producatorul german vinde inca o multime de vehicule in SUA care nu ofera nicio forma de electrificare. In timp ce modelele electrice sunt pe drum, singurul disponibil in prezent pe continentul american este Volkswagen ID. In plus, directorul executiv al companiei, Ralf Brandstätter, a declarat recent ca producatorul auto „va mai avea nevoie de motoare cu combustie pentru o vreme” si a indicat ca modelele Golf, Passat, T-Roc si Tiguan vor forma nucleul pentru modelele ICE.
Avand in vedere ca Volkswagen mai are pana la o electrificare completa a gamei, pare putin prematur sa se schimbe denumirea marcii in Voltswagen. O posibilitate cu privire la acest anunt este ar putea fi o schimbare temporara, mai degraba decat una de lunga durata.
In 2003, Wolfsburg, orasul in care Volkswagen isi are sediul din Germania, a devenit pe scurt Golfsburg pentru a marca lansarea Golfului de generatia a cincea.