Audi Markus Duesmann, seful giganului german, a dezvaluit ca viitorul modelului Audi A1 este nesigur, din cauza costurilor ridicate ale electrizarii masinilor de dimeniuni mici, in raport cu lista preturilor.
Inaintea de a prezenta modelului E-tron GT, Duesmann si-a exprimat clar parerea referitoare la clasa mica a modelelor premium de astazi. Acesta a specificat jurnalistilor ca un succesor al autoturismelor din clasa mini, acum in a doua generatie, impartind platforma cu Seat Ibiza, Skoda Fabia si Volkswagen Polo, este putin probabil sa apara.
In cadrul conferintei, acesta a vrut sa lamureasca niste aspecte legate de ceea ce o sa se intample cu segmentele mici. Duesmann a sustinut ca segmentul A1 care, de altfel, contine mai multe modele reusite si active din gama Volkswagen si care se bucura de o productie foarte mare, nu se lasa afectat de costurile ridicate de fabricare. Seful companiei a continuat, spunand ca vor oferi, cu siguranta, modele mai mici de SUV-uri si alte modele asemanatoare acestora.
Viitorul masinilor mici a constituit o mare problema de decizie in ultimii ani pentru firmele producatoare. Pe masura ce acestia lupta sa indeplieasca cerintele legislative si sa ofere, in acelasi timp, siguranta in a reduce emisiile si in a oferi o gama mai larga de tehnologii, marjele de profit au scazut drastic. Totusi, SUV-urile se vand la un pret convenabil, iar piata auto devine din ce in ce mai interesata de acestea.
Costul productiei de masini electrice in ceea ce le priveste pe cele mici, se dovedeste a fi o problema serioasa, cu toate ca Ralf Brandstätter, directorul general al marcii Volkswagen, a declarat ca s-a angajat sa produca un nou model electric, destinat exclusiv „oamenilor”, si care sa aiba un pret de pornire sub 20.000 de euro.
In ciuda acestor dificultati, divizia Artemis lucreaza deja la un model electric al modelului A2 din 1999, bazat pe conceptul Al ME (Audi MediaCenter), prezentat acum doi ani.