Divizia de performanta R de la Volkswagen va adauga un al saptelea participant in gama sa de vehicule, pana la sfarsitul acestui an, inclusiv pentru versiunea break a modelului Golf.
Surprins fara camuflaj in timpul testelor de iarna, noul model pare sa fie pregatit pentru productie. Asa cum era de asteptat, se va distinge de masina standard, in special, prin suspensia coborata, jantele din aliaj personalizate, etrierele de frana albastre si sistemul de evacuare cu patru iesiri.
Ca parte a extinderii rapide a gamei, divizia R a introdus o versiune mai puternica a motorului sau EA888, pentru toate modelele, cu exceptia lui V6 Touareg R, alaturi de o serie de modificari ale sasiului, facand o diferenta clara intre modelele R si variantele lor standard.
Totodata, Golf R break va avea o putere de 316 CP de la motorul turbo de 2.0 litri, care va fi trimisa pe ambele axe, printr-o cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj si sapte trepte, distribuita variabil fiecarei roti. Nu va fi la fel de rapida si usoara ca linia hatchback, dar se asteapta sa scoata un timp sub 5,0 secunde pe kilometru.
Pentru a spori performanta dinamica, vehiculul va prezenta modificari si la nivelul sasiului, astfel ca arborele axului frontal va fi marit cu 1,3 grade, stabilizatorul si arcurile cu 10%, iar discurile franei din fata cu 17 mm. Cadrul secundar va fi cu 3 kg mai usor decat cel al modelului anterior, iar sistemul de franare va renunta la 1,2 kg din masa neexprimata.
Inca n-au aparut detalii oficiale despre designul interiorului, insa s-a remarcat o usoara personalizare prin adaugarea unor caracteristici, printre care o serie de accente albastre, volan sport, pedale din otel si noi moduri de afisare pentru ecranul tactil central.
Versiunea va fi oferita, de asemenea, cu un upgradel optional R Performance, care creste viteza maxima cu 20 kmh si care aduce un spoiler pe spate mai mare pentru o imbunatatirea e fortei de tractiune.