Vehiculele electrice cu baterii (BEV) au reprezentat 6% din piața globală de automobile vândute la sfârșitul anului 2021

Cele mai recente rapoarte privind vânzările de vehicule dezvăluie o creștere fulgerătoare a popularității BEV, determinată în principal de o creștere a cererii în China, care a reprezentat aproximativ jumătate din toate vânzările de BEV la nivel mondial anul trecut. 

JATO Dynamics, furnizorul global de informații din industria auto, a subliniat că există o creștere și la nivel european. Totodată, BEV-urile „au început să câștige teren” în America de Nord, cu mențiunea că alte piețe din lume continuă să rămână în urmă. În total, aproximativ 4,2 milioane de BEV-uri au fost vândute în întreaga lume anul trecut, înregistrând o creștere semnificativă față de 2021 când s-au comercializat 2,01 milioane sau în 2020 când rapoartele arătau 1,4 milioane.

Această creștere a vânzărilor BEV vine în contrast cu o scădere mai amplă a industriei, ca urmare a crizei de semiconductori care a redus producția pentru majoritatea producătorilor de vehicule și cu o scădere a cererii pentru mașini tradiționale pe benzină și diesel. JATO Dynamics își va publica concluziile complete mai târziu, dar a confirmat deja că Tesla a vândut numai 21% din mașinile electrice cu baterii anul trecut, însă producătorii vechi, printre care Volkswagen Group și Stellantis, au înregistrat o creștere mai puternică în sector. 

Sursă: autocar.co.uk

Articolul precedent

Alpine A4810 – supercarul alimentat cu hidrogen 

Toyota Supra primește o versiune cu transmisie manuală 

Articolul urmator