În 2021, la nivelul României, s-au fost vândute aproximativ 121.200 de mașini noi, în scădere cu 4,1% față de anul precedent. Piața de automobile second-hand, pe de altă parte, a stabilit un nou record cu peste 655.000 de exemplare comercializate. Pandemia COVID-19, precum și criza mondială a semiconductorilor, au avut un impact semnificativ asupra pieței auto din România. La sfârșitul lui 2021, statisticile au arătat că în țara noastră au fost înmatriculate 121.208 de mașini noi, potrivit APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), în scădere cu 4,1% față de 2020.
Dintre modelele favorite, Dacia este, fără îndoială, cea mai populară. Nu mai puțin de 34.788 de modele ale producătorului român au fost înmatriculate în 2021. Cu 1531 de înmatriculări în decembrie, varianta electrică Dacia Spring a fost cel mai vândut vehicul. Hyundai se află pe locul doi în clasamentul mărcilor, cu 9532 de vehicule vândute, iar Toyota completează podiumul cu 8942 de vehicule noi înmatriculate în România.
În mod surprinzător, Volkswagen și Skoda, mașinile pe care românii le-au favorizat în ultimii ani, nu s-au regăsit în topul primilor cinci concurenți. În timp ce noua industrie de automobile a cunoscut o scădere anul trecut, piața de mașini second hand pare să fi atins o creștere neașteptată, vorbim despre un record național cu 655.804 vehicule comercializate. Dintre acestea, 395.000 au fost aduse din alte țări și înregistrate pentru prima dată în România.
Volkswagen se află pe primul loc pe piața mașinilor second hand cu 98.097 de înmatriculări. Audi, cu 38.514 unități vândute, ocupă locul doi, în timp ce BMW se clasează pe locul trei cu 38.481 de mașini second hand înmatriculate în România.
Sursă: automarket.ro