Termenul limita pentru aprobarea tipului de securitate cibernetica se apropie

Noile norme de omologare ar putea reprezenta mari provocari pentru producatorii de automobile, a avertizat o firma de inginerie. Regulamentele adoptate pentru a intari securitatea cibernetica a autoturismului ar putea duce la refuzarea omologarii vehiculelor noi daca producatorii nu respecta standardele pana in vara lui 2022.

Un sistem de management al securitarii cibernetice (CSMS) trebuie sa fie capabil in a identifica identifice si a raspunde la atacurile cibernetice care ar putea viza un vehicul prin orice mijloace fara fir. CSMS trebuie sa transmita, de asemenea, datele relevante producatorilor, astfel incat sa poata analiza si sa combata cele mai recente amenintari. 

Intre timp, vehiculele trebuie sa treaca printr-o evaluare ampla a riscurilor si sa demonstreze ca au fost luate masuri pentru a atenua riscurile prezentate de amenintarile in cauza, iar lanturile de aprovizionare utilizate in dezvoltarea si constructia vehiculelor trebuie sa furnizeze dovezi ca pot proteja impotriva atacurilor cibernetice.

Noile reglementari au fost stabilite in urma Forumului mondial pentru armonizarea reglementarilor vehiculelor al Comisiei Economice a Natiunilor Unite pentru Europa, care ofera producatorilor o cale de a construi masini, astfel incat sa poata fi vandute in intreaga lume pe diferite piete.

Potrivit Autocar, regulamentul 155 a intrat in vigoare la inceputul acestui anul, insa nu va deveni o conditie de omologare pentru noile modele din Marea Britanie sau UE pana la data de 6 iulie 2022. Toate vehiculele nou inmatriculate, inclusiv cele carora li s-a acordat omologarea de tip inainte de această data, vor trebui sa respecte Regulamentul 155 pana la data de 7 iulie 2024. 

Articolul precedent

Stellantis lanseaza o furgoneta hibrid plug-in cu hidrogen

Toyota GR 86 vine echipata cu un motor mai mare si cu mai multa putere in 2022

Articolul urmator