CEO-ul Stellantis a declarat că va scoate pe piață modele electrice complet diferențiate pentru fiecare dintre cele 14 mărci ale companiei, beneficiind de cele patru platforme și trei arhitecturi software pe care le are la dispoziție.
Adresându-se reporterilor înaintea unui anunț de mare anvergură legat de o nouă strategie, Carlos Tavares a spus că unul dintre cele mai mari puncte forte ale companiei este că poate împărți „active comune de inginerie” între mărci, sporind astfel eficiența dezvoltării cu 30% în comparație cu firmele rivale.
Stellantis va introduce o nouă familie de platforme EV de la sfârșitul anului 2023 sub steagul STLA, una pentru mașini mici, cum ar fi Vauxhall Corsa supermini, una pentru mașini premium de dimensiuni medii precum Peugeot 508 și una mai mare pentru „performanță AWD și putere americană”.
Pe lângă lansarea acestei platforme, Stellantis lucrează la trei noi platforme software bazate pe inteligență artificială pentru a fi utilizate în portofoliul său de modele. Șeful companiei a susținut că noile tehnologii vor genera venituri suplimentare de până la 4 miliarde de euro până în 2026 și aproximativ 20 de miliarde de euro până în 2030 prin intermediul a 34 de milioane de mașini „monetizabile”.
Trecerea către o comunalitate mult mai mare între cele 14 mărci ale sale sugerează că Stellantis va trebui să investească masiv în alte mijloace de diferențiere pentru a se asigura că fiecare marcă își menține propria poziție distinctă pe piață.
Sursă: autocar.co.uk