Stellantis devine cel mai mare producător auto din Europa în octombrie

Grupul Stellantis a depășit Volkswagen și devine cel mai mare producător de pe continent în luna octombrie, schimbare neașteptată în topul din Europa vine pe fondul crizei mondiale de semiconductori.

În luna trecută, industria auto s-a confruntat cu o perioadă dificilă, înregistrând o scădere drastică a vânzărilor, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Oprirea temporară a producției, livrările întârziate și amânarea evenimentelor de lansare se datorează crizei mondiale de semiconductori, motiv pentru care Grupul Volkswagen înregistrat pierderi mari la capitolul vânzări.

Numai în luna aceasta, producătorul german a înregistrat o scădere cu 44% față de aceeași perioadă din 2020, adică mai puțin cu 100.000 de unități vândute. Se pare că nici mărcile individuale din grup nu beneficiază de o perioadă mai bună. Volkswagen încasează pierderi de 42%, iar Skoda pierde vânzări cu până la 50%. 

După cum era de așteptat, și Audi, marca de premium a grupului Volkswagen a înregistrat o scădere de 49%, estimată la  23.000 de exemplare. Seat pierdut 43% în luna octombrie, Porsche fiind singurul brand care a menținut o creștere, reușind să vândă cu 300 de mașini mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. 

Stellantis, cel mai apropiat concurent al grupului german, s-a adaptat mai bine crizei de semiconductori și a depășit Volkswagen la acest capitol, înregistrând scăderi mai mici în luna octombrie. Producătorul franco-italian-american de automobile, rezultat din fuziunea PSA și FCA la începutul acestui an, a ieșit cu 73.000 de exemplare în minus.

Opel, Fiat, Peugeot, Citroen și Jeep, restul mărcilor din grup, au înregistrat fiecare o scădere de 33%. Peugeot a scăzut a înregistrat cele mai mari pierderi, cu 25.000 de exemplare, urmat de Fiat și Citroen, cu 15.000 de mașini, Opel cu 12.000 de vehicule și Jeep cu 4000 de unități pierdute.

Sursă: automarket.ro

Articolul precedent

Peste 66% dintre șoferi cred că mașinile electrice au motoare pe benzină

Ionity investește 700 de milioane de euro în extinderea rețelei de încărcare a vehiculelor electrice

Articolul urmator