La inceputul acestui an, Fiat Chrysler Automobiles si PSA Group si-au finalizat fuziunea, creand Stellantis. Cei doi si-au unit fortele intr-un efort de a reduce costurile, creand in acelasi timp al patrulea producator auto din lume. Noul conglomerat a promis sa nu taie locuri de munca sau sa inchida fabrici, insa aceste economii trebuie sa vina de undeva.
Potrvit Motor1.com, in Italia, Stellantis reduce serviciile de curatenie si numarul de toalete disponibile la unele dintre fabricile sale. La fabrica Mirafiori a companiei din Torino, Italia, unde este produs noul Fiat 500, Stellantis a redus numarul de toalete disponibile si a taiat serviciile de curatenie. De asemenea, compania a redus temperaturile si a reorganizat facilitatile de transport. Membru al uniunii FMI, Davide Provenzano si-a exprimat ingrijorarea cu privire la astfel de masuri de reducere a costurilor in timpul pandemiei coronavirusului.
Masuri similare s-au luat si la fabrica Atessa a companiei, unde sindicatul UILM a remarcat ca s-a inregistrat o reducere de 35% a serviciilor de curatenie, desi aceasta exclude serviciile pentru dezinfectarea impotriva coronavirusului. Numarul toaletelor de acolo a ramas neschimbat, cu toate ca marca functioneaza aproape la capacitate maxima. Membrul sindicatului FOIM, Edi Lazzi, a declarat pentru Reuters ca masurile de reducere a costurilor vin de la conducerea locala.
In urma fuziunii, producatorului in revine sarcina monumentala de a gestiona mai mult de o duzina de marci, dintre care unele se suprapun acum pe unele piete. Stellantis s-a exprimat cu voce tare intentia de a oferi fiecarei marci de sansa de a reusi, inclusiv Alfa Romeo si Lancia, despre care compania spune ca va avea „oportunitati mai mari” in noua organizatie. Alfa, Lancia șs DS dezvolta deja noi vehicule care vor fi lansate in 2024 si care vor oferi sisteme de propulsie si tehnologii exclusive.