Producătorul francez de automobile și-a suspendat activitățile în Rusia la o zi distanță după ce a anunțat că va relua producția la uzina sa din Moscova. Compania a suspendat inițial producția de mașini Renault Captur, Renault Arkana, Dacia Duster, Dacia Logan și Dacia Sandero, invocând probleme de logistică la sfârșitul lunii februarie. Noua mișcare va avea ramificații financiare semnificative pentru Renault, deoarece Rusia a reprezentat o cincime din producția globală a companiei și 10% din veniturile acesteia.
Renault și-a ajustat perspectivele financiare din 2022 pentru a viza o marjă operațională a grupului de aproximativ 3%, în loc de obiectivul anterior de 4%. Anterior, compania urmărea o cifră de peste 1 miliard de euro. Producătorul se concentrează în prezent asupra pachetului său de 67% din producătorul rus de automobile Avtovaz, declarând că „evaluează opțiunile disponibile, ținând cont de mediul actual, acționând în același timp responsabil față de cei 45.000 de angajați ai săi din Rusia”.
Avtovaz are două fabrici mari în Rusia, însă producția a fost puternic afectată de lipsa semiconductorilor și a altor piese auto. Firma produce modele Lada – inclusiv Niva, Vesta, X-Ray, Largus, Kalina și Grant – iar Renault a investit sume mari de bani în modernizarea companiei. Firma a primit critici pentru că își continuă operațiunile în Rusia, în timp ce alte mărci precum Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz au suspendat toate activitățile.
La începutul acestei săptămâni, președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, le-a spus legislatorilor francezi că Renault, printre alte firme franceze, ar trebui să înceteze activitățile în Rusia, care „finanțau uciderea copiilor și femeilor”. „Companiile franceze trebuie să părăsească piața rusă”, a spus Zelenskiy. Renault este deținută în proporție de 15% de guvernul francez, determinând noi critici la adresa președintelui Emmanuel Macron.
Sursă: autocar.co.uk