Producatorul francez Renault SA a raportat vineri pierderi in valoare de opt miliarde de euro anul trecut, din cauza crizei de coronavirus, informeaza AFP preluat de Agerpres.
Ulterior, proprietarul Dacia a declarat ca a reusit sa limiteze pierderile din al doilea semestru, cand cifra de afaceri a scazut cu doar 8,9%, iar pierderile nete s-au situat la 660 milioane de euro. Totodata, veniturile grupului Renault au scazut cu 21,7%, pana la 43,474 miliarde de euro, in conditiile in care numarul de masini vandute a scazut cu 21,3% pana la 2,95 milioane unitati. Luna trecuta, producatorul a dezvaluit un plan strategic pe baza caruia compania va atinge o marja operationala de de 3% pana in 2023, astfel incat doi ani mai tarziu sa obtina o marja operationala de cel putin 5%.
Directorul general Luca de Meo a declarat ca 2021 va intampina dificultati, tinand cont de faptul ca riscurile vor exista in continuare, iar aprovizionarea de componente electronice va fi mai greu de atins. Comparativ cu 2019, cand a vandut aproape 3,8 milioane de vehicule, producatorul a inregsitrat o marja operationala de 4,8%, asta inainte ca Renault sa inregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.
Preluata de Renault la sfarsitul anilor 90 si revitalizata in 2004 prin lansarea modelului Logan, Dacia a crescut in timp si a devenit unul dintre cei mai apreciati producatori de automobile, care inregistreaza peste 12.000 de reprezentante la nivel mondial.