Lipsa cipurilor a afectat planurile de productie a tuturor producatorilor de automobile, inclusiv a celor care opereaza in Marea Britanie, reducand productia globala de automobile din acest an cu 672.000 de unitati, potrivit companiei de analiza IHS Markit.
Banca de investitii Morgan Stanley subliniaza ca Ford si Volkswagen au estimat fiecare o scadere de 10-20% a productiei din primul trimestru, sugerand ca pierderile ar putea ajunge la milioane. Ford a declarat ca profiturile sale din prima jumatate a anului ar putea fi afectate de pierderi intre 1 miliard si 2,5 miliarde de dolari.
Pentru producatorii de cipuri, companiile auto au fost doar un alt client. „Daca sunt un producator de semiconductori si am doar 10% pentru automobile si 90% pentru non-automobile, iar 90% creste si 10% se reduce, evident ca voi aloca capacitate pentru 90%”, a declarat director operational la Nissan, Ashwani Gupta.
Problema este discutata acum la nivel interguvernamental. Ministrul german al economiei, Peter Altmaier, i-a scris recent omologului sau din Taiwan, Wang Mei-hua, pentru a cere ajutor, iar TSMC a spus ca va pune deoparte mai multe jetoane pentru producatorii de automobile. Dar, ca și in cazul dezastrului nuclear japonez si al inundatiilor din Thailanda din 2011, criza a expus dependenta producatorilor de masini pentru componentele necesare in constructia de vehicule.
Birourile din ziua de azi nu mai sunt doar locuri de muncă, ci și spații…
Locațiile de nunta în București cu grădină au devenit din ce în ce mai căutate…
Într-o perioadă extrem de specială din viața lor, fiecare cuplu își dorește ca ziua nunții…
Într-o eră în care sănătatea și diagnosticul precis joacă un rol crucial în viața fiecăruia,…
Montajul unui gazon de calitate este esențial pentru a crea o peluză estetică și funcțională.…
În era informației și a tehnologiei avansate, confidențialitatea este mai importantă ca niciodată. Atât în…