Porsche va produce combustibil durabil pentru modelele cu ardere interna. Frank Walliser, presedintele productiei, a declarat, inainte de prezentarea noului 911 GT3, ca Porsche isi propune sa inceapa testele cu combustibil sintetic anul viitor. Seful companiei a mai adaugat ca aceasta idee este sustinuta cu investitii uriase si reprezinta efortului lor de a reduce impactul emisiilor de dioxid de carbon din sectorul transportului.
Anul trecut, compania a anuntat ca va incheia parteneriate cu firmele energetice Siemens Energy, AME, Enel, dar si cu firma petroliera ENAP, cu ambitia de a dezvolta o instalatie ce are ca scop productia comerciala de combustibili sintetici sau e-combustibili la scara industriala. Prima etapa, numita Haru Oni, a utilizat conditiile eoliene din sudul regiunii Chile, pentru a produce combustibil sintetic cu ajutorul energiei eoliene.
Fabrica va functiona pana in 2022 si se estimeaza o creste de pana la 55 de milioane de litri de combustibil sintetic pana in 2024 si de aproximativ zece ori mai mare pana in 2026. Directorul executiv Oliver Blume a sublinit, intr-un interviu, motivul proiectului, sustinand ca avantajele acestor e-comustibili constau in usurinta lor de utilizare. Acestia pot fi folositi pentru motoare cu combustie si hibrizi conectabili, dar pot folosi si reteaua existenta de statii de alimentare. Conceptul a fost reluat de Walliser, care a explicat ca ideea din spatele acestor combustibili sintetici face referire la faptul ca nu este necesara nicio modificare a motorului, spre deosebire de amestecurile E10 si E20.
![](https://thecars.ro/wp-content/uploads/2021/02/1217166-1024x683.jpg)
In timp ce Porsche investeste puternic in electrificare, aducand pe piata versiuni hibride ale modelelor Panamera si Cayenne, sau modelul electric Taycan, combustibilii sintetici ar putea fi utilizati pentru a reduce emisiile flotei sale existente. Oliver Blume a vorbit si despre dorinta sa de a realiza combustibili sintetici care sa prelungeasca durata de viata a motorului 911 cu combustie, pana la sfarsitull deceniului.
Sub-brandurile de la Porsche, Volkswagen si Bentley au discutat, de asemenea, despre utilizarea e-combustibililor ca mijloc de sustinere a ofertei lor cu motor de ardere, in timp ce directorul general al McLaren, Jens Ludman, a dezvaluit anul trecut ca firma lucreaza la un prototip pentru a demonstra fezabilitatea tehnologiei.