Porsche va produce combustibil durabil pentru modelele cu ardere interna. Frank Walliser, presedintele productiei, a declarat, inainte de prezentarea noului 911 GT3, ca Porsche isi propune sa inceapa testele cu combustibil sintetic anul viitor. Seful companiei a mai adaugat ca aceasta idee este sustinuta cu investitii uriase si reprezinta efortului lor de a reduce impactul emisiilor de dioxid de carbon din sectorul transportului.
Anul trecut, compania a anuntat ca va incheia parteneriate cu firmele energetice Siemens Energy, AME, Enel, dar si cu firma petroliera ENAP, cu ambitia de a dezvolta o instalatie ce are ca scop productia comerciala de combustibili sintetici sau e-combustibili la scara industriala. Prima etapa, numita Haru Oni, a utilizat conditiile eoliene din sudul regiunii Chile, pentru a produce combustibil sintetic cu ajutorul energiei eoliene.
Fabrica va functiona pana in 2022 si se estimeaza o creste de pana la 55 de milioane de litri de combustibil sintetic pana in 2024 si de aproximativ zece ori mai mare pana in 2026. Directorul executiv Oliver Blume a sublinit, intr-un interviu, motivul proiectului, sustinand ca avantajele acestor e-comustibili constau in usurinta lor de utilizare. Acestia pot fi folositi pentru motoare cu combustie si hibrizi conectabili, dar pot folosi si reteaua existenta de statii de alimentare. Conceptul a fost reluat de Walliser, care a explicat ca ideea din spatele acestor combustibili sintetici face referire la faptul ca nu este necesara nicio modificare a motorului, spre deosebire de amestecurile E10 si E20.
In timp ce Porsche investeste puternic in electrificare, aducand pe piata versiuni hibride ale modelelor Panamera si Cayenne, sau modelul electric Taycan, combustibilii sintetici ar putea fi utilizati pentru a reduce emisiile flotei sale existente. Oliver Blume a vorbit si despre dorinta sa de a realiza combustibili sintetici care sa prelungeasca durata de viata a motorului 911 cu combustie, pana la sfarsitull deceniului.
Sub-brandurile de la Porsche, Volkswagen si Bentley au discutat, de asemenea, despre utilizarea e-combustibililor ca mijloc de sustinere a ofertei lor cu motor de ardere, in timp ce directorul general al McLaren, Jens Ludman, a dezvaluit anul trecut ca firma lucreaza la un prototip pentru a demonstra fezabilitatea tehnologiei.