Producatorul auto a dezvaluit detalii despre modul in care intentioneaza sa dezvolte o gama de baterii performante pentru vehiculele sale EV de top. Compania investigheaza utilizarea anodilor de siliciu in constructia de baterii, pentru o densitatea mai mare energiei si pentru a reduce semnificativ timpul de incarcare.
Celebrul Taycan este prima masina electrica de productie de la Porsche, dar care foloseste arhitectura de incarcare de 800 V. Compania intentioneaza sa fie pe primul loc cu noile sale inovatii in materie de baterii.
Potrivit Autocar, primele baterii care vor folosi noua tehnologie vor fi rezervate pentru modelele de performanta si pentru cele sport. Totodata, producatorul a anuntat ca unitatile de putere utilizate in viitoarele sale masini vor „beneficia de experienta tehnologic castigata”.
Pe langa programul de dezvoltare al bateriilor, compania isi planifica propria retea de incarcare rapida „de-a lungul celor mai importante autostrazi europene importante” pentru a completa infrastructura existenta. Fiecare statie va avea intre sase si 12 prize, oferind o incarcare de 350kW sau poate chiar mai mult. Acest lucru sugereaza ca Porsche lucreaza la o tehnologie care va permite vehiculelor electrice sa se incarce chiar mai repede decat Taycan, care este limitat la 270kW. In mod neobisnuit, statiile de incarcare vor avea, de asemenea, o zona de lounge dedicata pentru autoservire. Toate incarcatoarele vor fi accesate si operate printr-o aplicatie smartphone.
Ambele proiecte au fost anuntate odata cu planul Porsche de a deveni de a reduce complet emisiile de CO2 „pe intregul lant valoric” imediat dupa 2030. De asemenea, va investi 1 miliard de euro in instalarea de turbine eoliene, panouri solare si alti furnizori de energie durabila în urmatorul deceniu.