Land Rover își îndreaptă atenția către dezvoltarea noii generații Range Rover Sport 2023, a cărei versiune actuală a devenit una dintre cele mai bine vândute mașini ale companiei. După aproximativ un an de la debutul fratelui său de dimensiuni mari, noul Mk3 Range Rover Sport va juca un rol fundamental în sprijinirea producătorului, pe măsură ce Jaguar Land Rover se lansează într-un program de electrificare destul de amplu și rapid.
Din 2016, modelul standard Range Rover a înregistrat creșteri ale vânzărilor cu peste 40% în fiecare an, rivalizând cu modelele mai mici, precum Evoque și Discovery Sport, pentru poziția de cel mai bine vândut model JLR. Introducerea noii arhitecturi MLA Flex a companiei în dezvoltarea celor mai mari modele ale sale ar putea însemna că Mk3 Range Rover Sport este o propunere radical diferită.
În ceea ce privește lista cu specificații tehnice, producătorul a dezvăluit că cel mai puternic Range Rover Sport SVR își va schimba V8-ul supraalimentat cu un V8 de 4.4 litri, dublu turbo, dezvoltat de BMW, care deschide calea pentru o creștere semnificativă a puterii. Actualul Range Rover Sport SVR folosește un V8 de 5.0 litri care produce nu mai puțin de 567 CP, rezervat modelelor din portofoliul de Vehicule Speciale al companiei din care fac parte Land Rover Defender, Range Rover, Jaguar F-Pace și Jaguar F-Type, versiuni cu propulsie identică.
Motorul de 4.4 litri care va alimenta noua generație, denumit intern S63, propulsează în prezent cele mai performante mașini M din gama BMW, cu puteri maxime de 626 CP și 553 lb ft. Land Rover va implementa propria versiune a motorului în SUV-urile sale de top, cu diverse modificări efectuate de inginerii săi pentru a se potrivi cu caracteristicile acestora.
Arhitectura MLA poate găzdui o varietate de grupuri motopropulsoare electrificate, astfel că modelul Sport standard va urma Range Rover în adoptarea unei game de motoare 48V, echipate cu mild-hybrid atât pe benzină, cât și diesel, cu o putere cuprinsă între 246 CP și 395 CP. Un lucru important de menționat este acela că Land Rover va introduce un sistem hibrid plug-in puternic îmbunătățit, care îmbină un motor pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri cu un motor electric de 141 CP și o baterie de 31,8 kWh (utilizabilă) care oferă 62 mile de autonomie EV.
Dincolo de aceste actualizări, Sport va fi oferit în cele din urmă cu un sistem de propulsie pur electric, în conformitate cu planurile Land Rover de a elimina motoarele cu ardere internă. Compania a confirmat că toate modelele vor fi oferite cu o opțiune pur electrică până la sfârșitul deceniului, începând cu Range Rover standard în 2024 și speră să obțină un mix de vânzări de 60% EV până în acel moment.
Sursă: autocar.co.uk
Sursă foto: .landrover.ro
Birourile din ziua de azi nu mai sunt doar locuri de muncă, ci și spații…
Locațiile de nunta în București cu grădină au devenit din ce în ce mai căutate…
Într-o perioadă extrem de specială din viața lor, fiecare cuplu își dorește ca ziua nunții…
Într-o eră în care sănătatea și diagnosticul precis joacă un rol crucial în viața fiecăruia,…
Montajul unui gazon de calitate este esențial pentru a crea o peluză estetică și funcțională.…
În era informației și a tehnologiei avansate, confidențialitatea este mai importantă ca niciodată. Atât în…