Noul Lotus Type 135 va da startul unei ere electrice a mașinilor sport

Producătorul auto intensifică dezvoltarea noilor mașini sport pur electrice, care vor înlocui modelele Elise, Exige și Evora, retrase de pe piață, la sediul său din Hethel, Marea Britanie,  începând cu 2026.

Compania se pregătește să pună în producție supercarul Evija de 130 de ani și să aducă Emira, mașina sa finală cu combustie, în reprezentanțe lunile următoare. În acest context, producătorul a dezvăluit primele detalii ale arhitecturii E-Sports care stau la baza planului său îndrăzneț pentru a electrifica viitoarele mașini sport. Mai multe EV-uri, inclusiv SUV-ul Type 132, coupé-ul cu patru uși Type 133 și crossover-ul Type 134, vor fi construite la sediul Lotus Technology din Wuhan, China, începând cu 2022.

Arhitectura E-Sports care va sta la baza viitoarelor mașini electrice de la Lotus a fost dezvoltată de programul dedicat Project LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture). Deși nu a fost dezvăluită complet, se spune că este mai ușoară decât structura echivalentă utilizată de Emira, fiind proiectată de la bază pentru a compensa greutatea adăugată a unui grup de propulsie electric. Bateriile pot fi stivuite vertical în spatele scaunelor sau aranjate sub podea în mașinile cu ampatament mai lung, cu scaune din spate. 

Vom vedea, pentru prima dată, noua arhitectură la baza mașinii sport cu două locuri Type 135, concept dezvăluit recent ca parte a strategiei de produs pe termen lung a companiei, dar care va debuta nu mai devreme de 2026, înlocuind modelul Elise, care și-a încheiat ciclul de viață după 25 de ani de vânzare. 

Sursă: autocar.co.uk

Articolul precedent

Elon Musk anunță că producția de mașini de la noua fabrică din Berlin ar putea începe de luna viitoare

Noul Ford Tourneo Connect câștigă tracțiune integrală și tehnologie interioară actualizată

Articolul urmator