Producătorul auto se pregătește pentru lansarea viitoarei generaţii RS3 care adoptă un nou sistem de tracțiune integrală pentru a oferi performanțe sporite și o agilitate mai mare comparativ cu modelul standard.
Modificările de la nivel vizual nu sunt tocmai masive, dar sunt destul de vizibile. Noua generație beneficiază de jante redimensionate, de un sistem de evacuare cu terminații ovale duble și guri de aer mai mari, pentru o productivitate sporită. În ceea ce privește specificațiile tehnice, se știe deja că noul model vine echipat cu același motor turbo cu cinci cilindri de 2.5 litri care dezvoltă 400 CP și un cuplu de 480 Nm.
Unitatea este canalizată prin aceeași cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu șapte trepte ca înainte. Este de menționat faptul că, în total, există șapte moduri de conducere: Confort, Auto, Eficiență, Dinamic, RS Individual, RS Performance și RS Torque Spear. Cel mai recent RS3 adoptă, de asemenea, o funcție de coastă care rotește motorul la depășire la viteze de peste 100 kmh în modurile Comfort și Auto pentru a spori eficiența.
Producătorul a dezvăluit recent modelul RS e-tron GT, primul vehicul electric din gama RS. Potrivit presei internaționale, germanii sunt de părere că peste 50% din viitoarele modele cu ardere internă vor fi supuse procesului de electrificare. Astfel, până la sfârșitul deceniului, divizia Audi Sport vrea să ofere doar versiuni plug-in hibrid și modele pur electrice.