După lansarea succesorului XC90 și a modelului Polestar 3, cele două mărci își vor îndrepta atenția către introducerea de noi SUV-uri electrice entry-level pe piața auto în următorii ani. Volvo lucrează deja la un crossover compact, orientat în stilul Mercedes-Benz EQA și DS 3 Crossback E-Tense. Modelul va juca un rol esențial în planurile mărcii, estimându-se că vehiculele electrice ar putea reprezenta 50% din vânzările sale globale până în 2025.
Va fi primul model al companiei care va sta pe noua platformă SEA „open-source” de la Geely, așa cum a fost utilizată pentru prima dată pentru noul Shooting Brake 001 de la noua marcă chineză premium Zeekr. Mașina, care urmează să fie oferită la nivel global începând cu anul viitor, vine cu o baterie de 86 kWh sau 100 kWh care promite o autonomie maximă de 700 km.
Producătorul chinez susține că versiunea asiatică se poate încărca la viteze de până la 360 kW, ceea ce permite adăugarea unei autonomii de 120 km în doar cinci minute. Cu toate acestea, trenul de propulsie cu două motoare de 536 CP al lui 001 va rămâne, cel mai probabil, rezervat modelelor axate pe performanță. Alte caracteristici ale arhitecturii includ suspensia cu coborâre automată, funcționalitatea de recunoaștere facială și compatibilitatea cu actualizările over-the-air.
Cel de-al doilea SUV de la Polestar, care urmează să fie lansat în 2023, se va situa între modelele 2 și 3 în ceea ce privește dimensiunea și va avea proporții similare cu modelul emblematic, dar va fi poziționat ca o propunere mai mare pentru piața de masă. Dimensiunea și poziționarea sa indică un preț de aproximativ 48.100 de euro, fiind strâns legat de modelul Volvo C40 Recharge existent.
Sursă: autocar.co.uk