Noua tendinta de incrucisare a marcilor este adoptata si de producatorul japonez, incearcand sa valorifice noul model Mazda CX-30, care are un design asemanator cu cel al hatchback-ului Mazda 3. Ambele vehicule sunt construite pe aceeasi platforma, avand elemente de design comune atat in interior, cat si exterior.
Varianta anterioara CX-30 venea cu un motor de 2.5 litri si 186 de cai putere, ceea ce a starnit nemultumiri in randul cumparatorilor. Mazda a remediat aceasta problema, introducand noului model un motor turbo mai puternic. Din gama vehiculelor japoneze, doar Miata si CX-3 de dimeniuni mici mai beneficiaza de motorul 2.5 Turbo 2021 care, cu un combustibil premium, ajunge la 250 de cai putere. Adaugand noul motor, creste si greutatea SUV-ului cu aproximativ 120 de kilograme. Totodata, pe baza combustibilului EPA, creste si economia automobilului.
In testarea ultimului sedan Mazda 3 cu tractiune integrala, trecerea de la motorul de baza la versiunea turbo a scazut timpul pentru a ajunge la 100 kmh de la 7,3 la 5,6 secunde. Noul CX-30 Turbo nu a fost inca testat, dar se asteapta o imbunatatire similara fata de modelul obisnuit. Aceasta acceleratie ar clasa modelul ca fiind unul dintre cele mai rapide SUV-uri subcompacte. BMW, Jaguar, Mercedes-AMG si Mini vand crossover-uri mici, sportive, cu aproximativ 300 de cai putere, dar percep preturi mult mai mari in comparatie cu modelul CX-30 Turbo.
Fata de versiunile anterioare, diferenta esentiala consta in adaugarea unui mod off-road pentru controlul stabilitatii si programarea tractiunii integrale, care distribuie mai bine puterea motorului intre cele patru roti, atunci cand masina se afla pe un teren alunecos.