Land Rover a dezvăluit a cincea generație a modelului Range Rover

Modelul emblematic a fost complet reproiectat, actualizat și modernizat din toate punctele de vedere. Mai mult, vine electrificat substanțial, în conformitate cu planul radical al companiei de a reduce emisiile de carbon din gamă.

Noul Range Rover își face debutul după încheierea unui program de testare care a durat cinci ani, urmând să fie lansat pe piață în primăvara anului viitor. Versiunea pur electrică a noului Range Rover, care a fost confirmată pentru lansare în 2024, va fi primul model integral electric al mărcii. 

Dezvăluit atât în format standard, cât și cu ampatament lung, acesta din urmă vine pentru prima dată cu opțiunea de șapte locuri. SUV-ul de lux reinventat poate fi acum comandat de la 112.000 de euro în formă cu ampatament scurt, în timp ce prețurile pentru versiunea cu ampatament lung încep de la 142.000 de euro. 

Noul Range Rover este cel mai luxos SUV al britanicilor, cu ecrane uriașe, de 13 inci, motorizări hibride, o viitoare versiune electrică și un sistem audio cu 35 de difuzoare. În ceea ce privește designul exterior, cel mai evidențiat element adăugat rămâne panoul de un negru lucios, așezat în spate, care încorporează lumini de frână verticale în lateral și indicatoare într-o bară în partea de sus, toate fiind invizibile atunci când nu sunt utilizate. 

Producătorul susține că farurile din spate folosesc cele mai puternice LED-uri existente, iar în partea din față, fiecare grup de faruri conține aproximativ 1,2 milioane de oglinzi individuale care reflectă lumina dintr-o oglindă montată pe spate. Totodată, fiecare oglindă poate fi pornită sau oprită independent, oferind așa-numita funcționalitate de „urmărire a umbrelor”, care evită să lumineze mașinile care se apropie din sens opus. 

Noua arhitectură MLA „Flex” a companiei, care a fost lansată de Range Rover, aduce cu 50% mai multă rigiditate la torsiune și cu 24% mai puțin zgomot suportat de structură decât bazele noului model, în principal prin utilizarea de metale amestecate și un set de „inele” încorporate în caroserie pentru o rigiditate maximă. În general, structura MLA este puțin mai grea decât predecesorul său, dar pe lângă alte îmbunătățiri, permite ca Range Rover din a cincea generație să fie oferit atât cu sisteme de propulsie cu combustie internă, cât și electrice.

Range Rover va beneficia de o versiune pur electrică în 2024, însă până atunci, gama actuală beneficiază de o mulțime de propulsoare convenționale, dar și electrice. 

Gama de modele Range Rover are la bază un V8, care își împarte motorul cu cele mai puternice oferte ale BMW, ca parte a unui nou acord de partajare a grupului de propulsie între cele două firme. Noul model V8 are 523 CP și este capabil să atingă viteza de 100km h din repaus în 4,6 secunde, reprezentând o îmbunătățire cu 17% a eficienței față de modelul de ieșire echipat cu motor SVR. 

Modelele P440e și P510e sunt alternative plug-in hibrid care combină motorul V6 al gamei Ingenium cu o baterie de 38.2 kWh. De asemenea, producătorul a anunțat și un motor electric de 105 kW, integrat în transmisie. Clienții vor putea parcurge chiar și 100 de kilometri cu zero emisii, până la viteze de 140 de km/h datorită noii baterii. Versiunea P510e este considerat cel mai puternic plug-in hibrid, promițând o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 5.3 secunde. 

La interior, Range Rover oferă cel mai avansat sistem tehnologic al producătorului britanic. Clienții vor beneficia de un instrumentar de bord digital curbat care măsoară 13.7 inci și care este dublat de un sistem multimedia central Pivi Pro, oglindit la rândul său pe un ecran de 13.1 inci.

Range Rover din a cincea generație este oferit în premieră cu un răspuns haptic, primind o vibrație drept răspuns la apăsarea fiecărei funcții. Sistemele Apple CarPlay și Android Auto sunt disponibile wireless, iar Alexa beneficiază de conexiune smartphone. 

Sursă: autocar.co.uk

Articolul precedent

Skoda Fabia Estate se retrage, făcând loc noilor vehicule electrice

Jaguar Land Rover și Tesla au încheiat un acord privind obiectivele legate de emisiile de carbon la nivelul UE

Articolul urmator