Grupul Volkswagen va introduce o platforma unica pentru majoritatea vehiculelor electrice din gama sa. Noua arhitectura, dezvoltata de Project Trinity de la Volkswagen, va inlocui platformele actuale MEB si PPE.
Noua platforma de sisteme scalabile (SSP) se afla in curs de dezvoltare si urmeaza sa fie inaugurata pe berlina electrica care va debuta ceva mai tarziu, in 2026. Hardware-ul pentru platforma SSP se bazeaza in mare masura pe actualele arhitecturi MEB si PPE, utilizate in prezent pentru vehicule EV de volum si pentru cele premium.
Gigantul german vrea sa introduca in viitor baze tehnice standardizate in mare parte pe marcile sale, prin utilizarea sporita a platformelor, software-ului, bateriilor si serviciilor de mobilitate. Aceasta miscare iscarea lansata in cadrul Volkwagen are la baza o crestere a cotei de piata pentru masinile electrice.
In cadrul ultimului eveniment Power Day, compania a confirmat ca va trece 80% din vehiculele electrice pe un sistem de celule unificate, despre care spune ca va reduce dramatic costurile. Celula va fi proiectata astfel incat sa poata fi utilizate diferite materiale la interior, potrivit necesitatilor de performanta ale fiecarui model.
Grupul investeste, de asemenea, in soluții de mobilitate, cum ar fi serviciile de partajare auto, prin intermediul firmei MOIA ride sharing Si a companiei WeShare.