Criza globală de cipuri reduce profiturile Grupului Volkswagen

Producătorul de automobile și-a redus așteptările în ceea ce privește vânzările și perspectivele de livrare din cauza impactului pe care l-a avut criza globală de cipuri asupra profiturilor din trimestrul trei. 

Grupul a înregistrat un profit operațional de 2,8 miliarde de euro în perioada august- octombrie 2021, reprezentând o scădere de 12% față de anul trecut, în timp ce marjele de profit au scăzut de la 5,4% la 4,9%. 

„După un rezultat record obținut în prima jumătate a anului, blocajele semiconductoarelor din al treilea trimestru ne-au arătat foarte clar că nu suntem încă suficient de rezistenți la fluctuațiile în utilizarea capacității”, a declarat directorul financiar al Grupului Volkswagen, Arno Antlitz, pentru Autocar. 

Ultimele rapoarte ale companiei germane au arătat o scădere cu 24,4% a livrărilor, fiecare dintre cele patru mărci ale sale, Volkswagen, Seat, Audi și Skoda, înregistrând pierderi operaționale considerabile în perioada iulie-septembrie. 

Producătorul se așteaptă ca în perioada următoare să se confrunte cu noi provocări legate de situația economică post-pandemică. Strategiile firmelor rivale, lanțurile de aprovizionare instabile și cerințele stricte privind emisiile de carbon sunt doar câteva obstacole pe care compania trebuie să le depășească. 

În ciuda problemelor de aprovizionare și a pierderilor din exploatare, vânzările de vehicule electrice ale Grupului Volkswagen au continuat să crească. În ultimul trimestru, compania a livrat 122.100 de mașini cu emisii zero, reprezentând o creștere cu 109% față de anul trecut. Producătorul anticipează o creștere a veniturilor din vânzări de anul trcut, cu o rentabilitate estimată între 6,0% și 7,5%. 

Sursă: autocar.co.uk

Articolul precedent

Jaguar Land Rover și Tesla au încheiat un acord privind obiectivele legate de emisiile de carbon la nivelul UE

Modelul francez Citroen C5 X poate fi achiziționat în România de la 31.500 de euro

Articolul urmator