E mai bine sa cheltuim putin pentru niste simptome primare decat sa asteptam sa ni se blocheze masina de tot iar pretul reparatiilor sa fie cu mult mai mare. Iata cateva dintre problemele cele mai des intalnite la un vehicul:
Cand se intampla asa ceva, de vina pot fi uzura sau murdaria acumulate de-a lungul timpului in filtrele de aer si cele de combustibil.
Un sofer experimentat stie cand autovehiculul sau are probleme la consumul de benzina si cunoaste si zonele in care trebuie verificata masina in acest caz.
Dincolo de cauzele amintite, ne putem gandi si la verificarea senzorilor de oxigen si a celor de debit de masa.
Acest simptom poate fi un indiciu ca filtrele de aer sunt murdare si infundate. Ele sunt importante in functionarea motorului, prevenind impuritatile.
Pe langa aceasta, filtrele se ocupa si de fluxul de aer potrivit pentru o functionare optima a combinatiei aer si benzina. Daca rezolvam rapid curatarea sau schimbarea filtrelor de aer, va disparea si fumul negru care iese din teava de esapament.
E bine sa folosim doar uleiul recomandat de catre producator. Si pe langa acest aspect e indicat sa schimbam uleiul cand a devenit deja obosit pentru ca altfel daunele asupra motorului pot fi grave in foarte scurt timp.
Trebuie sa verificam periodic nivelul de ulei din motor si petele de ulei de sub masina, atunci cand aceasta e parcata, pentru a depista din timp defectiunea si a o rezolva rapid. Filtrul de ulei e important sa fie schimbat la nevoie sau la revizia masinii.
Scurgeri de ulei pot fi si de la alte mecanisme, de exemplu de la sistemul de transmisie. La fel ca la motor si la cutia de viteze este importanta cantitatea uleiului. In cazul in care observam scurgeri de ulei din cutia de viteze este important sa vizitam primul service cutii viteze pentru o verificare mai amanuntita.
La cutiile de viteze trebuie sa fim foarte atenti la simptomele de lipsa de ulei din cutie, daca dorim sa eliminam riscurile de defectiuni serioase ale acesteia.
Si sistemul de franare se uzeaza dupa o lunga folosinta. Astfel, daca franele scartaie sau pedalele de frana se misca prea usor, e cazul sa verificam lichidul de frana care ar trebui schimbat o data la doi ani dupa parerea producatorilor de masini.
Sigur ca uzarea lichidului de frana nu pare a fi o problema grava pentru foarte multi soferi dar totusi pentru siguranta in trafic ar fi bine ca acesta sa fie verificat din cand in cand.
Responsabile de problemele cu franele pot fi si placutele de frana. Acestea sunt elemente de baza ale masinii si trebuie sa fie mereu in cea mai buna forma. Verificarea lor se poate face si cu ochiul liber, fara aparatura speciala. Daca sunt foarte subtiri atunci trebuie schimbate, fara discutie.
Volanul poate trepida cand are probleme, de cele mai multe ori la pornire sau cand se conduce la viteze mari. Daca trepidatia apare la pornirea masinii, atunci de vina pot fi rulmentii rotilor sau ceva din suspensie. Volanul trepideaza la viteze mari pentru ca sunt probleme la echilibrarea rotilor.
Toate simptomele amintite trebuie tratate la specialist, adica intr-un service auto, pentru ca reparatiile facute acasa, de nespecialisti, pot avea consecinte grave asupra sanatatii masinii si pot periclita siguranta atat a soferului cat si a celorlalti participanti la trafic.
Birourile din ziua de azi nu mai sunt doar locuri de muncă, ci și spații…
Locațiile de nunta în București cu grădină au devenit din ce în ce mai căutate…
Într-o perioadă extrem de specială din viața lor, fiecare cuplu își dorește ca ziua nunții…
Într-o eră în care sănătatea și diagnosticul precis joacă un rol crucial în viața fiecăruia,…
Montajul unui gazon de calitate este esențial pentru a crea o peluză estetică și funcțională.…
În era informației și a tehnologiei avansate, confidențialitatea este mai importantă ca niciodată. Atât în…