Producatorul german a fost puternic criticat pentru o parte dintre ultimele sale modele, intrucat SUV-ul electric iX, alaturi de versiunile M3 si M4, au generat controverse din cauza design-urilor neconventionale de la nivelul grilelor. Oficialii companiei au declarat ca abordarea indrazneata va continua in ciuda feedback-ului „brutal” din partea unora, adaugand ca „un design bun nu se rezuma la a fi frumos sau urat”.
Intr-un interviu acordat publicatiei Reuters cu privire la vehiculele electrice, directorul executiv, Oliver Zipse a spus ca toate modelele au un design similar: „Daca te uiti la ce se intampla pe piata cu aceste platforme electrice dedicate, observi ca toate masinile arata la fel. Suntem de parere ca cei mai multi dintre clientii care investesc sume mari in masini, nu cred ca vor ca vehiculul sa semene cu al altora”.
Chiar daca unele comparatii nu sunt pe deplin corecte, deoarece vorbim despre dedicate platforme dezvoltate de marci diferite, Ford Mustang Mach-E nu seamana cu modelul Tesla Model Y, iar viitorul Mercedes EQE nu va avea nimic in comun cu designul modelului S.
BMW nu va lansa un nou BEV pana la mijlocul deceniului, deoarece toate modelele existente cu emisii zero, cu exceptia i3, se bazeaza pe platforme dezvoltate initial pentru vehicule echipate cu motoare cu combustie. In afara de modelul iX, masinile iX3 si i4-ul, recent dezvaluit, isi au originea in vehiculele ICE, ceea ce inseamna ca acestea nu beneficiaza de finisajul optim care vine cu EV-uri dedicate.