Producătorul de automobile continuă cu planurile sale de a-și consolida imaginea de rival în segmentul mașinilor sport de performanță. Sursele internaționale susțin că până la sfârșitul anului viitor, compania va dezvălui modelul entry-level, echipat cu un V8 pentru a depăși specificațiile de top ale noului Ferrari 296 GTB.
Noul model va reprezenta cea de-a treia adăugare la gama de supercaruri cu motor central a companie, după lansarea modelului Valkyrie din acest an și a modelului Valhalla programată pentru debut în 2024. Trio-ul Aston Martin a fost anunțat pentru prima dată la Salonul Auto de la Geneva în 2019, însă de atunci producătorul a trecut printr-un proces dramatic de reactualizare sub o nouă conducere și proprietate, evoluția mașinii de serie Valhalla atestând o schimbare a priorităților.
La fel ca Valhalla, modelul cu motor central, numit inițial Vanquish – dar care cel mai probabil va primi alt nume, potrivit președintelui companiei Lawrence Stroll – reprezintă o propunere radicală până când va fi dezvăluită în forma sa finală în a doua jumătate a anului 2023.
Anul trecut, Aston și-a încheiat dezvoltarea propriului motor V6 de 3.0 litri, care urma să fie lansat, în cele din urmă, ca parte a unui program amplu de raționalizare sub conducerea CEO-ului și fostul șef AMG, Tobias Moers. Prin urmare, noul model de top va fi reproiectat pentru a găzdui motorul german mai mare și mai rentabil, la fel ca în cazul Valhalla, dar va rămâne fidel concepției sale ușoare și dinamice.
Parchetul general axat pe drum vine echipat cu generozitate ca și rivalii săi, cu un accent dublu pe ergonomia orientată către șofer și rafinamentul pe distanțe lungi. Foarte important, noul venit va beneficia de tranziția Aston către o nouă generație de infotainment cu ecran tactil, care va fi actualizarea principală pentru mașinile sale sport cu motor frontal modificate – Aston Martin Vantage, DBS și Aston Martin DB11 – la sfârșitul anului 2022.
Noul Aston Martin va oferi ulterior baza unei mașini de pistă dedicată, în stilul FXXK de la Ferrari, inspirat de LaFerrari, și al modelului 599XX conceput în mod similar. Compania plănuiește ca modelul de serie să fie ulterior introdus în segmentul motorsport din Europa, America de Nord și Asia.
Versiunea de producție a lui Vanquish va juca un rol esențial în accelerarea impulsului Aston către electrificare și este de așteptat să fie ultimul produs nou lansat de companie înainte ca primul său vehicul electric complet să sosească în 2025, moment în care întreaga linie a mărcii va fi electrificată.
Sursă: autocar.co.uk