Toyota și Yamaha vor colabora la dezvoltarea unui motor V8 alimentat cu hidrogen. Unitatea de 444 CP se bazează pe Lexus RC F și a fost proiectat în mare parte de Yamaha. Cele două companii au un parteneriat de lungă durată care a dus la o serie de vehicule emblematice, printre care se numără Lexus LFA, Toyota 2000GT și actuala generație Toyota Celica.
Toyota, alături de alți producători japonezi, inclusiv Mazda, Subaru și Kawasaki, vor colabora pentru a încerca să prelungească durata de viață a motoarelor termice, reducând în același timp emisiile de carbon la zero. Motorul dezvoltat de cele două companii este preluat de la modelul Lexus RC F. Vorbim despre un V8 de 5.0 litri care a fost modificat pentru a funcționa cu hidrogen. Yamaha spune că motorul dezvoltă 444 CP și un cuplu de 540 Nm.
Toyota crede că hidrogenul va menține motorul V8 în funcțiune, chiar dacă asta înseamnă mai puțină putere (un Lexus RC F Track Edition produce 472 de cai putere și 536 Nm de cuplu). Sistemul de evacuare, în configurație 8-în-1, este o altă caracteristică remarcabilă a motorului, care va fi amplasat direct deasupra propulsorului. Modul în care este montată evacuare va oferi un sunet unic și de înaltă frecvență a motorului, susține Yamaha.
Toyota a debutat anul trecut cu un nou prototip GR Yaris cu un motor alimentat pe bază de hidrogen. Mai mult, producătorul a dezvoltat o mașină de curse pe hidrogen care concurează acum într-un campionat de curse japonez. Yamaha aspiră să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în anul 2050. Compania japoneză a început să lucreze la primul său motor de automobile alimentat cu hidrogen în 2017.
Sursă: carscoops.com