Noile reglementari de poluare care au intrat in vigoare la inceputul lui 2021 vor afecta gamele de motorizari ale constructorilor auto de pe continentul european. In prezent, cea mai mare parte dintre constructorii auto abandoneaza motorul diesel si isi directioneaza finantarile din cercetare si dezvoltare catre motoarele electrice. In acest context, Renault este ultima companie care s-a alaturat grupului format din Lexus, Mitsubishi, Nissan, Volvo dar si altele.
Avand in vedere ca tendinta de crestere a productiei de masini hibride si electrice din Europa depaseste modelele pe motorina, nu este o noutate ca versiunile diesel de la Renault sa dispara de pe piata pana in 2025.
O parte dintre modelele companiei renunta la motorul cu aprindere prin compresie, iar cele mai multe vehicule programate pentru debut vor pierde optiunile diesel ale predecesorilor. Chiar si Dacia, marca bugetara a Renault, a trecut la o gama fara motorina pentru ultima sa generatie de masini de pe piata europeana.
Eliminarea motoarelor diesel nu este un lucru nou in contextul in care Grupul Renault a dezvaluit cateva modele importante lipsite de astfel de unitati, printre care se numara si Renault Arkana, noile generatii Dacia Logan, Sandero si Stepway, modele care au renuntat la motorizarea diesel.
La sfarsitul lui 2021, producatorul francez se asteapta ca vanzarile de masini electrice si hibride sa inregistreze dublul indicelul din aceeasi perioada a anului trecut si sa atinga borna 350.000 de unitati vandute.
Potrivit declaratiilor oficiale, compania vrea ca pana in 2025 sa isi sporeasca vanzarile modelelor electrice cu pana la 65% pe piata europeana si cu 90% pana in 2030.