Producatorul de automobile a dezvaluit modelul sport 86 la aproape cinci luni dupa ce Subaru a facut acelasi lucru cu noul cupe cu tractiune pe spate BRZ. Au fost vandute peste 200.000 de exemplare ale versiunii originale, iar cu noile actualizari, Toyota isi propune sa aduca imbunatatiri pe toate fronturile.
Pentru a mentine greutatea vehiculului sub control, inginerii au folosit aluminiu pentru acoperis si aripi, facand in acelasi timp modificari la scaunele din fata si la tobe de esapament. In plus, rigiditatea la torsiune a fost imbunatatita cu aproximativ 50% pentru a spori stabilitatea, in timp ce amprenta masinii a ramas in mare parte aceeasi.
Vehiculul are o lungime de 4.265 milimetri, o latime de 1.775 mm si o inaltime de 1.310 mm, cu ampatamentul masurand 2.575 mm, iar cand este echipat manuala cu sase trepte standard, Toyota 86 2022 inclina cantarul la doar 1.270 de kilograme.
Modelul vine cu un motor pe benzina mai mare de 2,4 litri care inlocuieste vechea unitate de 2,0, producand cei 232 de cai putere si un cuplu de 250 Newton-metri in specificatia JDM 86. Noua optiune de motor permite vehiculului sa atinga 100 de kilometri in doar 6,3 secunde.
A doua generatie Toyota GR 86 va fi comercializata in Japonia incepand din toamna, iar detaliile referitoare la versiunea nord-americana vor fi dezvaluite ulterior.