Producatorul auto a lansat pe piata din Romania motorizarea cu propulsie mixta, benzina si gaz, care promite o crestere a autonomiei si o scadere a emisiilor de carbon.
Ca replica la presiunile privind emisiile din partea autoritatilor europene, Renault introduce o motorizare cu GPL, furnizata pentru modelul Clio, avand o propulsie cu gaze lichefiate. In acest fel, vehiculele vor avea costuri mai mici de combustibili si vor solutiona, intr-o oarecare masura, problema emisiilor de CO2 si noxe.
Autonomia este principalul avantaj al clientilor care vor opta pentru modelul Clio Renault. Dotat cu doua rezervoare de combustibil, unul pentru benzina, iar celalalt pentru GLP, acestia vor putea alterna autonomia printr-un buton.
Dupa cum anunta producatorul francez, motorul TCe 100 GPL prezinta un regim de turatii de 4600 la 5000 rpm pe GPL, si de 4800 la 5000 rpm pe benzina, astfel ca puterea maxima este mai redusa decat puterea nominala de 100 CP.
In ceea ce priveste consumul de combustibil, aici se pot observa diferentele: motorul pe benzina are nevoie de 6.5 litri/100 km, in timp ce GPL-ul urca la 8.4 litri/100 km. In plus, pe langa puterea mai mare, motorizarea GPL diminueaza emisiile de CO2, inregistrand 105 g/km, fata de 115 g/km, in regim NEDC, respectiv 107 si 121 g/km in regim WLTP.
Preturile pentru versiunile de echipare Life, Zen si Intens, cu motorizarea GPL inclusa, incep de la 14.290 euro cu TVA si vin la pachet cu cu sistemele de asistenta si siguranta.