Compania chineza de ride-sharing Didi Chuxing Technology Co. se pregateste sa intre pe piata din Europa Occidentala, in incercarea de a se situa pe noi segmente de crestere inaintea ofertei publice initaile, au anuntat reprezentantii serviciului chinez pentru Bloomberg, transmite Agerpres.
Cu sediul la Beijing, Didi vrea sa implementeze serviciile de partajare a vehiculelor pe pietele auto din Marea Britanie, Franta si Germania, in primul prima parte a anului. Gigantul chinez a pus deja bazele unei echipe care sa se ocupe de piata europeana, urmand sa faca si angajari la nivel local.
Actiunile companiei rivale Uber Technologies Inc. au scazut la mijlocul saptamanii cu 3,7% in Statele Unite, in timp ce Delivery Hero SE a scazut cu 3,9% in Germania. Didi a inceput sa isi extinda orizonturile, avand in vedere ca dupa ce s-a introdus Uber in 2016, acesta a ocupat o cota de piata dominanta in China.
Sustinuta de SoftBank Group Corp, compania opereaza, in afara bazei originale, in alte 13 tari, dar mai ales in America Latina. In luna august, Didi a inceput sa ofere servicii de transport auto si in Rusia, marcand prima incursiune directa in Europa. Se stie deja ca este un investitor al companiei Bolt Technology OU, cu sediul in Estonia, principalul rival pentru Uber. De asemenea, Didi va concura si cu aplicatii precum Ola, Gett Inc. si BlaBlaCar.
La nivel european, servicul chinez se va confrunta cu o serie de noi reglementari. Saptamana trecuta, printr-un ordin judecatoresc, s-a decis ca Uber trebuie sa le ofere soferilor dreptul la plata pentru concedii, pauze de odihna si salariu minim in timpul utilizarii aplicatiei. Tarile europene lucreaza, de asemenea, la impozite destinate platformelor tehnologice, iar continentul impune reguli stricte de confidentialitate a datelor sub forma Regulamentului general privind protectia datelor.
Didi se orienteaza in continuare spre pietele ecterne, in timp ce autoritatile de reglementare chineze intensifica controlul asupra gigantilor tehnologici.