Noua masina, descrisa de Hyndai ca fiind o schimbare fundamentala in abordarea designului EV, a fost dezvaluita astazi, pe 23 februarie, si este primul model de productie care se afla pe noua platforma electrica modulara (E-GMP).
Conceptul a debutat in 2019, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, facand trimitere la primul model de serie al companiei.
Fiind construit pe arhitectura tehnologic avansata G-EMP, modelul masoara 4.635 milimetri in lungime, 1.890 mm latime, 1.605 mmin inaltime, iar ampatamentul este de 3.000 de milimetri, dorindu-se crearea unui SUV compact cu dimensiuni de clasa medie.
Noul model vine cu doua optiuni, clientii avand la dispozitie doua baterii: de 58 kWh sau 72.6 kWh. Versiunea de baza are un singur motor, pozitionat pe puntea din spate si care produce 170 de CP, suficient ca sa realizeze un sprint in 8,5 secunde.
Designul noului Ioniq 5 pastreaza liniile angulare, manerele usilor care se retrag in caroserie, camerele video care inlocuiesc oglinzile exterioare, jantele cu diametrul de 20 de inci si stopurile cu LED, preluate de la conceptul 45. Pentru clientii care opteaza pentru bateria de 72.6 kWh, cu un sigur motor electric, noul Ioniq 5 dispune de 218 CP, si are nevoie de 7.4 secunde pentru a ajunge la 100 de kmh.
Ioniq 5 va fi urmat n 2022 de modelul sport electric Ioniq 6, care se va inspira din conceptul Prophecy, iar un SUV de dimensiuni mai mari, inca nevazut, numit Ioniq 7 va ateriza in 2024.