Aceasta miscare ar putea creste valoarea de piata a intregului grup VW, de pe urma careia ar obtine capitalul necesar pentru a investi in vehicule electrice si tehnologii noi.
Conform unor informatii publicate de Autoblog, unul dintre reprezentantii oficiali de la Volkswagen, familiarizati cu aceasta chestiune, a declarat ca, momentan, ideea este departe de a fi discutata in comitete, iar o astfel de lista nu va aparea prea curand, cu toate ca schimbarea se estimeaza ca ar creste actiunile Volkswagen cu pana la 5,7%.
Atat producatorul auto, cat si actionarul principal Porsche Automobil Holding SE, care detine 31,4% din actiuni Volkswagen si 53,1% din drepturile de vot ale grupului, au refuzat sa comenteze. Stirea despre posibilele schimbari a rezultat de pe urma anuntului Daimler de la inceputul lui februarie, ca anunta Volkswagen va renunta la divizia sa de camioane.
Compania se confrunta cu o concurenta dura pe piata dezvoltarea de vehicule electrice, cu conducere automata, iar Stellantis, al patrulea producator auto din lume, care a prins viata in urma unei fuziuni dintre Fiat Chrysler si Peugeot, continua sa adauge presiune. Speculatiile cu privire la o triere a gamei Porsche AG, despre care unii analisti cred ca ar putea valora pana la 100 de miliarde de euro, nu sunt noi in lumea afacerilor cu automobile.
Intr-un interviu din 2018, Porsche AG, Lutz Meschke, seful finantelor de la Volkswagen, a declarat ca unitatea ar putea valora pana la 70 de miliarde de euro. La acea vreme, acesta a sustinut ca Ferrari si Aston Martin au beneficiat de pe urma acestui proces, iar Porsche ar trebui sa se gandeasca la modalitati prin care s-ar putea face mai atractiv.