Designerul Russell Carr descrie noul prototip din categoria Le Mans ca pe un vehicul cu o cabina de pilotaj inspirata de aeronave, intr-o caroserie de tip delta-wing-body, care va fi partial condusa ca o masina si partial „zburata” ca un avion de lupta. Conceptul E-R9 este opera producatorului Lotus Engineering si prezinta caracteristici de o inalta tehnologie care ar putea aparea pe viitoarele masini de curse.
Eficiența aerodinamica a versiunii E-R9 este optimizata prin utilizarea panourilor de caroserie „morphing” care se extind pe conceptul de aerodinamica activa, cu capacitatea de a schimba in mod eficient forma masinii. Automobilul poate fi activat prin simpla apasare a unui buton sau poate fi implementata automat, in functie de datele senzoriilor de flux de aer incorporati.
Lotus nu a oferit specificatii detaliate despre ceea ce se afla sub caroserie, dar se stie ca E-R9 are la baza conceptul Evija de 2000 CP, oferind un motor electric de mare putere la fiecare roata, pentru a oferi o tractiune optima si o functionalitate de vectorizare a cuplului. Lotus a adaugat ca sistemul de propulsie al E-R9 va fi complet reglabil in miscare.
In prezent, masinile de curse electrice, precum cele utilizate in Formula E, au o autonomie limitata si timpi de incarcare lungi, astfel incat cursele de anduranta conventionale nu sunt discutabile. Structura versiunii este conceputa pentru a permite o schimbarea cat mai rapida a bateriei pentru a maximiza timpul cursei.
Cu toate ca Lotus nu si-a exprimat intentia de a construi o versiune la scara larga a modelului E-R9, observam ca anul 2030 va marca 75 de ani de la debutul sau din cadrul competitiei de Le Mans.