Doar 25 de exemplare ale modelului Defender Works V8 cu tiraj limitat vor fi puse la vanzare si niciunul nu va fi vandut in S.U.A. Conform rapoartelor, pretul vehiculului va fi de 270.000 de dolari, iar noul exemplar va fi o noua editie a modelului Defender, care s-a retras oficial acum cinci ani.
Works V8 Trophy este un produs al diviziei clasice Land Rover, avand un numar limitat de unitati. Noul model va fi dotat cu un ampatament scurt cu doua usi care se deschid la un unghi de 90 de grade, dar si cu unul lung cu patru portiere, puterea provenind dintr-o versiune aspirata natural a motorului V8 de 5.0 litri JLR (Jaguar Land Rover), care dispune de 399 cai putere. Cutia de viteze automata cu opt trepte va fi, de asemenea, standard, lucru de care niciun Defender original nu s-a mai bucurat pana acum.
Majoritatea vehiculelor originale Defender au fost vandute in Europa cu o varietate de motoare turbo-diesel cu patru si cinci cilindri, dar SUA au primit o versiune echipata cu un motor V8 de 3.5 litri, pe care compania l-a achizitionat-o de la Buick inca din anii 1960. Varianta americana din 1997 avea 182 de cai putere si o cutie automata cu patru trepte. Land Rover a introdus anterior aceasta conversie de 0.5 litri pentru modelul Defender Works V8 din 2018, capabil sa atinga 100 de km in doar 6,6 secunde.
Diferenta evidenta dintre varianta anterioara a modelului Works V8 si Works V8 Trophy este data de culoarea galbena a noii masini care face referire la Camel Trophy, competitia auto care s-a derulat iintre 1980 si 2000, pentru care compania a furnizat vehicule.
O alta asemanare este subliniata si de o cusca de rulare externa substantiala, protectia suplimentara a corpului, admisia ridicata de aer si troliul electric. De asemenea, noul vehicul are in dotare frane mai mari si amortizoare telescopice noi.
Pentru cumparatorii americani care cauta un Defender clasic refacut, exista mai multe optiuni. Tunerul britanic Twisted produce atat o versiune propulsata de un motor V8 de 6.2 litri, cat si o versiune complet electrificata. In Europa, Africa, si in unele parti din Orientul Mijlociu, acesta va costa 270.000 mii de dolari, inregistrand o crestere semnificativa fata de pretul aproximativ de 210.000 de dolari pe care Land Rover Classic l-a perceput pentru ultimul Works V8.