Cand Mercedes-Benz a introdus sistemul eCall de apelare automata a serviciilor de urgenta, vanzarile companiei au crescut. Insa, sistemul a intampinat o defectiune la nivelul aplicatiei, care a dus la rechemarea a 1,3 milioane de vehicule de pe piata.
Conform unei cronologii a evenimentelor, Mercedes-Benz a luat la cunostinta pentru prima data aceasta problema in 2019. Cu toate ca nu se stiau cauzele cu exactitate, Mercedes a demarat o investigatie pentru a depista disfunctionalitatea si cum poate fi rezolvata. Rezultatele companiei au fost confirmate si de expertiza Administratiei Nationale pentru Siguranta Traficului pe Autostrazi (NHTSA, pe la mijlocul anului 2020, fiind de parere ca una dintre cauzele depistate poate fi defectarea sistemului eCall. Defectiunea consta in faptul ca vehiculul inregistra o alta adresa, si nu cea in care se afla in momentul imapctului. Cu alte cuvinte, locatia vehiculului era transmisa incorect, pasagerii nemaiprimind ajutorul la timp util.
In cele din urma, dupa o investigare amanuntita, s-a stabilit ca se asteapta ca cele 1.292.258 de vehicule rechemate pentru control sa aiba probleme cu sistemul.
Compania Mercedes-Benz din SUA aminteste o serie de modele precum CLA 2016-2021, GLA, GLE, GLS, SLC, A, GT, C, E, S, CLS, SL, B, GLB, GLC, G, si pune la dispozitia clientilor site-ul web NHTSA, astfel ca prin introducerea VIN-ul sa poate afla daca vehiculul in cauza este afectat.
Mercedes intentioneaza sa rezolve problema printr-o actualizare de software over-the-air, insa clientii vor fi nevoiti sa duca vehiculul la reprezentanta pentru a-l repara.